Punkt kurierski – czy franczyza kuriera się opłaca?

Rynek przesyłek kurierskich rozwija się bardzo dynamicznie dostosowując się do zmian na rynku oraz przyzwyczajeń klientów. Oczywiście na ten trend wpływa także popularność sklepów internetowych i tego, że Polacy coraz więcej zakupów robią w sieci czy na różnego rodzaju aukcjach. Widać również, że klienci chętnie korzystają z paczkomatów oraz punktów, w których mogą nadać i odebrać przesyłkę bez konieczności oczekiwania na kuriera. To opcja wygodna i nic dziwnego, że takich punktów kurierskich na mapie kraju jest coraz więcej.

Jak założyć punkt kurierski?

Wraz ze wzrostem popularności punktów paczkowych zmienia się myślenie Polaków o sektorze kurierskim. Teraz można wygodnie odbierać i wysyłać przesyłki w dowolnym miejscu dokładnie wtedy, kiedy ma się czas. Ten trend zauważają również przedsiębiorcy i dla wielu z nich franczyza kurierato rewelacyjny pomysł na nowy biznes lub też rozwój prowadzonej działalności. Punkt paczkowy najłatwiej bowiem otworzyć w sklepie, kwiaciarni, kiosku czy też lokalu użytkowym. Dzięki temu można przyciągnąć klientów, a nowa opcja nie generuje dodatkowych kosztów. W tym wypadku oczywiście będzie się korzystać z oznaczeń danego kuriera czy brokera, a tym samym nie będzie konieczności inwestowania w reklamę, narzędzia czy też standardy obsługi.

Gdzie powinien znajdować się punkt kurierski?

Klienci najczęściej nadają i odbierają paczki w drodze do pracy, na zakupy czy też przy domu. I dlatego dobra lokalizacja jest kluczowym aspektem, by ten biznes się udał. Warto zadbać o to, by parking był dostępny i odpowiednio duży, bo z tej przestrzeni będą korzystać nie tylko klienci, ale również przewoźnicy. Samo otwarcie lokalu nie wymaga również specjalnych nakładów finansowych ani pracy. Wystarczy przygotować miejsce ma paczki, oznaczyć przestrzeń zgodnie z zaleceniami oraz dostosować godziny otwarcia lokalu do potrzeb. Właściciel franczyzy kurierskiej otrzymuje również dostęp do wsparcia biznesowego i logistycznego, a także może korzystać z rozpoznawalnej marki, co w jakiś sposób wymusza pewne standardy obsługi. Punkt paczkowy można więc uruchomić z dnia na dzień. Nie ma potrzeby podpisywania kolejnych umów, opłacania abonamentów czy też uiszczania innych opłat. Z drugiej strony taka działalność jest perspektywiczna, ponieważ ilość wysyłanych przesyłek będzie systematycznie rosnąć. Warto także zadbać o to, by klienci mogli skorzystać z pomocy w pakowaniu paczki czy wypełnieniu dokumentów. Franczyza kuriera wymaga także komputera z internetem, wagi, miary i drukarki. Dostęp do specjalnego programu otrzymuje się bezpłatnie i niemalże natychmiast można rozpocząć obsługę klientów i zarządzanie przesyłkami.